Conto 2 nu bentukna
biografi singkat
Penyanyi
sakaligus pesinden nu ieu boga sora anu kacida halimpuna. Kualitas sorana teu
bisa dianggap enteng cengkok Sundana melengking tur luar biasa. Artis nu
dikabarkeun deukeut jeung comedian Sule téh ternyata salian ti saurang pesindén kahot. Salah sahiji lagu nu populerna nya
éta “teuteup jeung imut.
Pangalaman seni na lain ngan wungkul di sabudeuren
Bandung atawa wilayah Jawa Barat
wungkul, tapi ogé geus
ngurilingan sababraha nagara ngaliwatan misi seni di Paguronna.
Teu heran sabab Rita
Tila euyeub prestasina. Prestasi nu pernah dicangking ku Rita Tila diantarana:
Juara I Kawih Se Jabar,
Penyanyi Daérah Terbaik Tingkat Nasional, Juara I Kepesindenan Piala
"Titim
Fatimah", Juara I Kepesindénan Piala "Titim Fatimah", Perolah Penghargaan
Gubernur Sebagai
Penyanyi Pop Sunda Berprestasi (Anugrah Budaya), jeung réa-réa deui.
|
||||
Rita Tila kalahiran Sukabumi,16
Desember 1984 téh téh lulusan S2 UPI
Bandung
jurusan Seni music.
Kusabab Rita Tila mah lulusan paguron luhur atuh teu heran salian ti
nyandang gelar artis
Sunda téh oga boga pacabakan salaku Dosen. Nu panasaran hayang
leuwih deukeut manga
ameng ka bumina di Komp. Kopo Permai 3 Blok 9 cdf Nomer
38 Bandung. Upama urang panasaran kana pangalaman Rita
tila dina enggoning ngamajukeun
Seni Sunda bisa buka link ieu channel youtube:
https://r.search.yahoo.com/_ylt=Awr9NVV_UbFeYR0A6Vn8w8QF;_
|
||||
|
|
|
|
|
Biografi Kang Darso
Ngaran lengkepna Hendarso, tapi leuwih
dipikawanoh kalawan ngaran panggung Darso. Di tatar Sunda Darso kamashur salaku
seniman; penyanyi pop Sunda jeung pamain calung. Anjeuna geus ngahasilkeun
ampir 300 judul musik nu make Sunda kalawan modal calung diadumaniskeun jeung musik pop salila ampir 45 taun. Sabagian
jalma nyarebut anjeuna salaku Michael Darso Si Raja Pop Sunda, nu jadi madoman
ka raja pop dunia nya éta Michael Jackson. Sababraha karya Darso nu kasohor
diantarna lagu Duriat, Dina Amparan Sajadah, Ararateul (Cucu Deui), Tanjakan
Burangrang, Kabogoh Jauh, jrrd.
Darso lahir di Bandung pada12 Agustus 1945.
Kiprahna dimimitian dina taun 1962 salaku
bas grup Nada Karya jeung Nada Kencana. Dina taun 2005 nu geus kaliwat Darso
meunang Anugerah Jabar Music Award salaku
presiasi kana kiprahnna dina dunya musik. Salian ti éta dina taun 2009 Darso narima
Anugerah Budaya Kota Bandung 2009 babarengan jeung seniman lianna.
Dina poé Senen, 12 September 2011 Darso ngantunkeun/pupus dina yuswa 66 taun. Anjeunna ngantunkeun di perjalanan sawaktu rék dibawa ka Rumah Sakit Daérah Soréang, Kab. Bandung.
Dina poé Senen, 12 September 2011 Darso ngantunkeun/pupus dina yuswa 66 taun. Anjeunna ngantunkeun di perjalanan sawaktu rék dibawa ka Rumah Sakit Daérah Soréang, Kab. Bandung.
Conto
3 nu
bentukna sajarah
NASKAH WANGSAKERTA
Geunjleung naskah Wangsakerta
produk abad ka-17, ngahudang kapanasaran ngeunaan peranan Kasultanan Cirebon
dina péta sajarah karajaan-karajaan tanah Jawa. Di Muséum Negeri Jawa Barat,
aya sababaraha benda sajarah Cirebon mangsa harita. Dina péta Pulo Jawa nu
ditulis ku urang Eropa (abad ka-16) Cirebon téh disebutna Sarabon. Sedengkeun
numutkeun buku Sejarah Cirebon nu dikarang ku Kasepuhan Cirebon salaku Kepala
Kesenian Wilayah III Cirebon, Caruban lalandian Cirebon téh.
Mangsa harita disebut abad
"kebangkitan Islam di Indonésia," cingcirining Kasultanan Cirebon téh
ngabogaan hubungan jeung karajaan Islam Demak nu dipimpin ku Radén Patah.
Ti saprak Pangéran Girilaya,
turunan Sunan Gunung Jati, ngantunkeun di puseur karajaan Mataram,
kapamingpinan kasultanan Cirebon dipasrahkeun ka palaputrana, Pangéran
Martawijaya, Kartawijaya, jeung Pangeran Wangsakerta. Atuh karaton nu harita
disebut Pakungwati, dibeulah dua. Nu hiji disebut kasepuhan disultanan ku
Pangeran Sepuh Martawijaya, sedeng Kanoman dicepeng ku rayina, Kartawijaya.
Pangéran Wangsakerta jadi asistén (panembahan) di kasepuhan.
Lantaran aya hubungan jeung
karajaan Mataram, saterusna jeung Karajaan Islam Demak, kabudayaan Cirebon loba
kapangaruhan ku budaya Jawa. Tulisan jeung basana waé campuran antara Sunda
jeung Jawa. Atuh seni kaligrafi Islam ogé nerékab. Di antara koléksi Museum
Jawa Barat, aya Qur 'an, nu numutkeun salah saurang kuratorna mah, éta téh
jieunan abad ka-17 ti Cirebon.
Salian ti Qur'an tulisan leungeun nu ayeuna
geus jadi koléksi Museum Jawa Barat, Masjid Agung Cirebon mangsa harita téh sok
dipaké kumpul para wali tur sok dipaké musawarah Wali Sanga.
Sawatara ahli sajarah masih kénéh
museurkeun ka Cirebon pikeun meunangkeun naskah-naskah kuno, nu cenah masih
loba kénéh di Keprabonan Cirebon, naskah Wangsakerta di antarana.
Kawasna, kabiasaan nulis zaman
harita, kawatesanan di lingkungan karaton Cirebon wungkul, ku kituna, teu anéh
mun Cirebon pinunjul dina sual naskah kuno mah.
Saperti nu ditulis ku Ayatrohaedi
dina panganteur Nagara krétabhumi, abad ka 17 disebut kabudayaan Pesisir, di
antarana musium di Cirebon jeung Banten.
Nurutkeun Édi S. Ékajati mah
naskah kuno masih kénéh loba sumebar di masarakat. Utamana wedalan Cirebon
jeung Banten nu harita keur nanjeur. Mémang rada hésé maluruh peradaban zaman
harita téh. Salian ti naskah-naskah kuno can kapanggih, katambah deuih
sajarahna ngabogaan sababaraha vérsi.
Naskah kuno nu geus dikumpulkeun di
Museum Jawa Barat, kawilang miskin. Salian ti Al Qur'an jeung 40 naskah
Wangsakerta can aya deui nu séjénna.
Di Museum Jabar sorangan,
nurutkeun Martindo salaku Kepala Museum, can aya ahli sajarah nu bener-bener
ahli cenah. Ku kituna, rada hésé ngajujut kabudayaan mangsa harita ari lain
tina buku-buku mah.
Sok sanajan agama Islam téh
ngabogaan pangaruh kuat di Cirebon, tapi ari naskah-naskah kuno mah, di
antarana naskah Wangsakerta jeung naskah Kitab Purwaka Caruban Nagari (1720) nu
ditulis ku Pangéran Arya Carbon, maké tulisan basa Jawa (Sunda-Jawa). Kitu deui
pangaruh séjénna, saperti nu katangén dina karéta Paksinagaliman, karéta
Panembahan di Kanoman. Minangka cirina aya motif gajah, manuk, jeung naga.
Kabiasaan Wangsakerta resep nulis
buktina nurun ka Sultan Cirebon beh dieu. Kasepuhan Karaton Cirebon, Sulaéman
Suléndraningrat, dina mangsa jenengna sok resep nulis ogé. Sulaéman kungsi
nulis sajarah Cirebon, di antarana peranan Cirebon dina ngabantu Demak
ngagempur Mataram.
Tést Prakték 2 (Kelompok)
Kerjakeun
dina kertas Polio bergaris. Kelompok dibagi jadi 9 kelompok. Kel. 1-3
ngerjakeun conto artikel 1. Kel. 4-6 ngerjakeun conto artikel 2. Saterusna
kelompok 7-9 ngerjakeun conto artikel 3. Di handap rincian pagawéan nu kudu dikerjakeun ku
masing-masing kelompok.
1. Sebutkeun temana artikel nu dianalisis ku
masing-kelompok!
2. Tangtukeun ideu poko (poko pikiran) tiap
aline dina conto artikel!
3. Sebutkeun naha kaasup cara déduksi atawa
induksi tiap paragrafna.
4. Jieun ringkesan (rangkuman) maké bahasa sorangan!
5. Pilih kekecapan nu dianggap hese minimal
15 kecap. Terus téangan hartina éta kecap téh dina
kamus atawa google translate.
6. Presentasikeun éta hasil laporan téh dihareup
kelas maké média power point ku masing-masing
kelompok sacara giliran!
Tidak ada komentar:
Posting Komentar